ФЕСТИВАЛЕН КАЛЕНДАР
КЛУБ "СФФ ЗА УЧАЩИ"
София Филм Фест 2014
JAMESON Short Film Award
Акредитиран от

ЧИФЛИКЪТ НА ЧУЧУЛИГИТЕ / THE LARK FARM

Италия-България-Франция-Испания, 2007, 120 мин
игрален , цветен
alt
alt alt alt alt alt alt alt

Оценете филма: Гласувай

Текущ рейтинг на филма: 10



Сценарий - Паоло и Виторио Тавиани по книгата на Антония Арслан
Оператор - Джузепе Ланчи
Музика - Джулиано Тавиани
В ролите - Пас Вега, Арсине Ханджиян, Чеки Карио, Мориц Блайбтрой, Мохамед Бакри, Анхела Молина, Андре Дюсолие, Христо Шопов, Христо Живков
Продуцент - Грация Волпи

Продукция - Ager 3, Rai Cinema, Nimar Studios, Sagrera TV, Flach Film

Награди и номинации

„Давид на Донатело ’07 – Номинации за най-добър художник, костюми и визуални ефекти


Турция, 1915 г. В малко градче живее заможното арменско семейство Авакян. Когато главата на рода умира, към траура им се присъединява и ген. Аркан – началник на турския гарнизон, който идва на опелото – знак ако не за приятелство, то поне за взаимно уважение между двете общности. Но младотурците вече кроят план за създаването на Велика Турция, в която няма да има място за богатите и „вероломни" арменци. От столицата във всички посоки заминават военни части с нареждането да избият на място всички арменци от мъжки пол, а жените и момичетата да депортират, за да ги изтребят в близост до Халеб. След като и семейство Авакян е разтурено, младата Нуник ще направи всичко възможно, за да запази поне живота на най-малките оживели момичета. През цялата си кариера братя Тавиани са се занимавали с връзката между личността и историята – правят го и този път в свободната си адаптация на книгата на Антония Арслан. С твърде разнороден, но интересен актьорски състав те за пореден път разсъждават върху силата на образа, който може да бъде колкото документ, толкова и инструмент за манипулация и подклаждане на омразата.

„Най-силният и прям политически филм, който Тавиани са снимали от години..."

Унита


Паоло и Виторио Тавиани

Режисьорската дейност на братя Тавиани, осъществявана „на 4 ръце” през последните 50 години, е почти уникален случай в историята на киното, довел до създаването на 22 творби, отличени с много международни награди от Кан, Берлин и Венеция до Монреал, Москва и много други престижни фестивали.

Виторио (1929) и Паоло (1931) Тавиани са родени в малко село в Тоскана. Следват изкуство в университета в Пиза, а след това се насочват към киното, повлияни от срещата си с неореалистичната драма Пайза на Роберто Роселини. През 1954 г. братята снимат първия от 7 документални филма – Miniato, luglio '44, разказ за избиването на част от жителите на родното им село от нацистите. Игралният им дебют Un uomo da bruciare се появява през 1962 г., с Джан Мария Волонте в първата си главна роля.

Остри и безпощадни наблюдатели на промените, които разтърсват и формират италианското общество, Паоло и Виторио Тавиани преплитат в творчеството си история, психологически анализ и лиризъм, подчертан от въздействащата музика на Никола Пиовани, която превръща филмите им в кинематографични опери, където мечтите и реалността са тясно свързани.

С I fuorilegge del matrimonio (1963), в който участват Уго Тоняци и Ани Жирардо, режисьорската двойка създава една сладко-горчива комедия по темата за развода, а  първият голям международен успех им носи Алонзанфан (1974) – поглед към Италия в годините след Наполеон и провала на избухналите революционни вълнения. През 1977 г. се заемат с разказа за суровата съдба на сардинско момче, отглеждано с рядка бруталност от баща си овчар. Историята от Баща господар придизвиква бурни дискусии в Кан, но и спечелва журито до степен да му бъде присъдена „Златна палма”. Темата за войната, пречупена през призмата на детството, продължава да вълнува братя Тавиани и в Нощта на Св. Лаврентий (1982), който получава Специалната награда на журито в Кан.

Една от най-знаменитите режисьорски двойки в киното подхожда към социалните и политическите проблеми на своето време от поетична, а не от философска гледна точка, с помощта на алегорията в отминали и бъдещи времена. Утопията е едновременно есенцията на тяхната работа и фундаменталната връзка, която киното им поддържа с реалния свят. Едва ли е възможно да се опише как братя Тавиани си разделят задачите по време на снимки. При представянето на Баща господар в Кан един от двамата, отговаряйки на въпроса на журналист, дава едно шеговито обяснение: „Ние сме като капучиното... Трудно е да се каже къде свършва кафето и къде започва млякото”.

През 1987 г. Паоло и Виторио напускат за кратко Италия и снимат в САЩ Добро утро, Вавилон, сатирична и енергична фреска за холивудското общество от епохата на Грифит. Големи почитатели на творчеството на Пирандело, братя Тавиани екранизират много от разказите му в двете части на филма Хаос (1984 и 1998). Сред актьорите, с които са работили, са Марчело Мастрояни, Изабела Роселини, Нани Морети, Шарлот Генсбур, Изабел Юпер, Микеле Плачидо, Летисия Каста, Пас Вега. Предпоследният им филм Чифликът на чучулигите (2007) е сниман в България, с участието на известни български изпълнители, и разказва за съдбата на арменско семейство в Турция през 1915 г.

„Понякога ни питат защо се занимаваме с кино. Отговорът е – в името на любовта, за да обичаме и да бъдем обичани от хора, които не познаваме и с които вероятно никога няма да се запознаем”, признава Паоло, а Виторио Тавиани добавя: „Киното е моят живот, защото без него щях да бъда само призрак и отношенията ми с другите хора биха се разтворили в мъглата.”

Игрално-документалният Цезар трябва да умре (2012) е най-новият филм на братя Тавиани, отличен със „Златна мечка” от Берлинале 2012 и с „Давид на Донатело”. Репетициите и изпълнението на пиесата „Юлий Цезар” на Шекспир, изиграна от затворници с дългогодишни присъди в затвора Ребибия в Рим, са в основата на тази концентрирана, наситена и силно въздействаща драма...

 

ИЗБРАНА ФИЛМОГРАФИЯ

1962 Un uomo da bruciare (A Man for Burning)

1963 I fuorilegge del matrimonio (Outlaws of Love)

1967 I sovversivi (The Subversives)

1969 Sotto il segno dello scorpione (Under the Sign of Scorpio)

1974 Алонзанфан (Allonsanfàn) Allonsanfan

1977 Баща-господар (Padre padrone) Father and Master

1982 Нощта на Свети Лаврентий (La notte di San Lorenzo) The Night of San Lorenzo

1984 Хаос (Kaos) Chaos

1987 Добро утро, Вавилон (Good Morning, Babylon)

1990 Il sole anche di notte (Night Sun)

1993 Fiorile (Wild Flower)

1996 Le affinità elettive (Elective Affinities)

1998 Tu ridi (Two Kidnappings)

2007 Чифликът на чучулигите (La masseria delle allodole) The Lark Farm

2012 (Cesare deve morire) Ceaser Must Die

 

Купи билети

Програма


27.03.2013

Euro Cinema - 20.30 часа;

07.03.2013

Дом на киното - 20.30часа;

Добави коментар в Facebook


НОВИНИ
СФФУ@25.01.16, 00:01: "Рапсодия в бяло" - филм за театъра или театър за филма?
СФФУ@20.01.16, 11:01: Лицата на София Филм Фест за учащи - Бранимир Миладинов
СФФУ@14.01.16, 14:01: Най-доброто от българското и европейско кино само за учащи
Дом на киното@04.01.16, 00:01: Sofia MENAR стартира на 14-ти януари в Дома на киното
СФФУ@20.12.15, 16:12: Лицата на София Филм Фест за учащи - Амина Бадер
Дом на киното@07.12.15, 00:12: Филмови дни ЛУКС 2015 в Дома на киното
СФФУ@08.11.15, 17:11: 9 ноември - Международен ден за борба с расизма, фашизма, антисемитизма и ксенофобията
СФФУ@02.11.15, 17:11: „Урок“ за всички
СФФУ@01.11.15, 13:11: Били ли сте в Дивия запад?
Дом на киното@27.10.15, 17:10: Ивайло Христов представя БЪЛГАРСКИТЕ ФИЛМИ СЛЕД 2002 г.

 
 
   
   
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация.